onsdag 25 november 2015

Hoppar till Oslo

Nu är en period som det inte händer så speciellt mycket rent tävlingsmässigt. Jag är tom på planer och det känns riktigt skönt. Har dock kommit igång med uppbyggnadsträning för vilka utmaningar som står på tur inför nästa år. Många tankar men inget bestämt, i vilket fall hindrar det inte en allsidig träning.För det är just uppbyggnad och allsidighet som gäller nu toppat med en dos styrketräning. Gymmet är inget ställe som jag har besökt med någon större frekvens eller entusiasm men nu verkar proppen ha släppt ett hack och jag börjar finna ljuspunkter i att lyfta vikter. Det jobbigaste är nog att jag är så svag, men vem bryr sig om det egentligen förutom jag. Lika bra att börja gräva där man står.

Friskis & Svettis besöks i vilket fall regelbundet när jag befinner mig på hemmaplan. Hit, Core, Yoga och spinning besöks med glädje. Gymmet besöks aningen motvilligt med en ambition att bli starkare.

På hemmaplan; Ja just det. Hemmet är en position där jag inte befinner mig så ofta dessa månader före jul. Veckorna spenderas på olika orter i Norden och helgerna har även de privata äventyr, hemmet besöks tillfälligt för att packa om väskan. Roligt förstås, och speciellt roligt när man har disciplinen att träna på resande fot.

För två helgers sedan var vi publik på Roslagen Open Crossfit där min dotter och hennes lag tävlade. Kanske är det därför jag själv har insett att gymmet behöver besökas oftare :-) Imponerande att se dessa atleter som är både spänstiga och starka. Otroligt mäktigt! Emelies lag kom på tredje plats; Stolt far med andra ord :-) 




Förra helgen spenderades i Oslo med familjen där vi lyxade till det rejält men där det även blev en hel del träning. Dels för att jag som vanligt träffade Jamie, dels för att under det här besöket var ytterligare en vän från Nya Zeeland som vi lärde känna på Everest på besök i Norge.

Nåväl; Några snabba sightseeing turer genom Oslo blandat med mycket snack, skoj  och givetvis en massa hopp. Vi har alla tre våra signum att hoppa i olika poser så givetvis fångades vi alla tre i favoritpositionerna.


Här är det jag som tar ett hopp i solnedgången

Jamie fångas i farten

Chris gör ett jättehopp


När man är i Oslo måste man bara passa på att njuta av alla statyer och konstverk som står i många gathörn. Framförallt förstås Vigelandsparken med alla konstverk som trängs i parken, men det finns även konst i nästan samtliga gathörn. Bara att jogga genom stan och man får en skön dos kultur förutom välbehaget av själva löpningen
Vigelandsparken är ett givet besöksmål i Oslo. Ovan, favoriten i parken


Som av en händelse avgjordes Bislett 6, 12, 24 & 48timmars loppen den här helgen. Vi passade på att ta en vilopaus både under fredags och lördagens löpning för att kolla statusen på löparna. Jag jorde dessutom ett snabbbesök för stt se hur löparna såg ut strax före målgång. Vad ska man säga? Ta en titta på filmen nedan där du ser nummer 36 som sprungit 35 mil och 47 timmar. Kan du se dig själv springa där? Han ser dessutom oförskämt pigg ut!!




Skaplig tidtagningstavla där sträckan är 34 mil och tiden 47 timmar. Inga vanliga människor som springer i Bislett



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar